Publications of B. Winterberg

Journal Article (3)

2010
Journal Article
Schirawski, J., Mannhaupt, G., Münch, K., Brefort, T., Schipper, K., Doehlemann, G., Di Stasio, M., Rossel, N., Mendoza-Mendoza, A., Pester, D., Muller, O., Winterberg, B., Meyer, E., Ghareeb, H., Wollenberg, T., Munsterkotter, M., Wong, P., Walter, M., Stukenbrock, E., Guldener, U. and Kahmann, R.: (2010) Pathogenicity Determinants in Smut Fungi Revealed by Genome Comparison, Science, 330 (6010), pp. 1546–1548.
Journal Article
Winterberg, B., Uhlmann, S., Linne, U., Lessing, F., Marahiel, M. A., Eichhorn, H., Kahmann, R. and Schirawski, J.: (2010) Elucidation of the complete ferrichrome A biosynthetic pathway in Ustilago maydis, Molecular Microbiology, 75 (5), pp. 1260–1271.
2006
Journal Article
Eichhorn, Heiko, Lessing, Franziska, Winterberg, Britta, Schirawski, Jan, Kaemper, Joerg, Mueller, Philip and Kahmann, Regine: (2006) A Ferroxidation/Permeation Iron Uptake System Is Required for Virulence in Ustilago maydis., The Plant Cell, 18, December, pp. 3332–3345.

Thesis - PhD (1)

2008
Thesis - PhD
Winterberg, Britta: (2008) Siderophore in Ustilago maydis: Synthese, Transport, Funktion und Regulation, Philipps-Universität Marburg.

Thesis - Diploma (1)

2005
Thesis - Diploma
Winterberg, Britta: Identifikation von eisenabhängigen Urbs1-regulierten Genen und Analyse der Bedeutung der Siderophore für die Pathogenität von Ustilago maydis., Philipps-Universität.
Go to Editor View